Seth Godin live at Columbia Records (Music Lessons, part 2)

februari 26th, 2008  |  by | Published in Nieuws, Voorpagina  |  2 Comments

Seth Godin is dé Marketing Guru van deze tijd. Met boeken als ‘Small is the big new‘, ‘Purple Cow‘, ‘The Dip‘ en recentelijk ‘Meatball Sundae‘ probeert hij al jaren duidelijk te maken dat traditionele marketing (die hij ‘interuption marketing‘ noemt) niet meer werkt. Zijn stelling: ‘als leverancier moet je toestemming van je klant krijgen om hem iets te vertellen’, de zogenaamde permission marketing. Permission marketing is vooral voor de startende band dé manier: waarom komen je vrienden, familie, klasgenoten en studiegenoten anders opdagen bij een band waarvan ze nog niet weten hoe goed die is?

Update door Ard, 27/02/08: Seth Godin op zijn weblog: “I’ve taken down the video, sorry. I’m just not happy with the way I was able to get it to look online. I’ll try to do a transcript soon. My apologies.”

Helaas, pindakaas..
Uodate door Lykle, 23/04/08: Hier kun je m toch nog kijken!

Responses

  1. Ard says:

    februari 26th, 2008 at 16:12 (#)

    Eentje in de categorie must-see. Wat een held.

  2. Lopend Vuur » Nieuws Voorpagina » Expert interviewt expert over Bands als business says:

    februari 28th, 2008 at 15:18 (#)

    […] Seth Godin presentatie voor Columbia Records is een beetje in het water gevallen maar wellicht dat dit interview van Erwin Blom met Andrew Dubber het een beetje goed kan maken. […]


Agenda